Het CV van Nanja Mol
Vanuit een optimistische drive gecombineerd met aardse resultaatgerichtheid begeleid ik mensen en projecten in organisaties. Dit vindt altijd plaats in het spanningsveld tussen het realiseren van strategische organisatiedoelen en de ambities en kwaliteiten van medewerkers. De verbinding leggen is mijn kernkwaliteit. Ik werk open en transparant waardoor medewerkers zo optimaal mogelijk blijven presteren binnen gestelde kaders met beschikbare producten en diensten. Ook in tijden van verandering.
WERKERVARING
Mol & Management
2016-heden: Interim manager bij Vidomes (woningcoöperatie)
Opdracht: Samen met team complexbeheerders sociaal beheer vormgeven.
2016: Facilitator zorginstelling
Opdracht: ondersteuning bij werkdruk en onderlinge samenwerking.
2015: Interim verandermanager bij KNHS
Opdracht: een grotere doelgroep binnen de paardensport bereiken vanuit de KNHS.
2013-heden: Verschillende opdrachten rondom strategie, evaluatie van grote projecten en invoering nieuw beleid bij onder meer WNF, BAM, Tennet, Gerechtshof, Dura Vermeer, en DNB.
2014: New Arts College
SLB-er van 10 studenten. Na jarenlang met hoogopgeleide mensen te hebben gewerkt wil ik een deel van mijn tijd besteden aan de begeleiding van mensen die het maatschappelijk gezien minder goed getroffen hebben. Ik begeleid jongeren met een creatief talent (muziek, beeldende vormgeving) met als doel het behalen van hun diploma.
2013: Pro6managers
Opdracht: ontwikkeltraject partners en medewerkers mbt. organisatieontwikkeling en communicatieve vaardigheden.
• Adviseur management rondom organisatieontwikkeling
• Ontwikkeltraject projectleiders. Onderwerpen: communicatie, leidinggeven aan projecten, omgaan met conflicten, omgang met externe en interne opdrachtgevers.
2013: Leo Kannerhuis (zorginstelling gericht op autisme)
Opdracht: Implementatie nieuwe werkwijze n.a.v. bezuiniging.
• Adviseur MT-lid/projectleider
• Verhelderen doelstelling, taken en verantwoordelijkheden
• Ondersteuning Multi Disciplinair Overleg
2012-heden: Eigenaar Werkplaats Organisatie coaching in de Praktijk.
• Ontwikkeling concept Organisatiecoaching op basis van Transactionele Analyse en Ongeschreven regels
• Leergang ontwikkelen
• Opleiding uitvoeren – deelnemers zijn in staat om veranderingen in organisaties duurzaam te implementeren.
• Mede-auteur boek Organisatiecoaching in de Praktijk (2010)
• Medeauteur rubriek over Organisatiecoaching in TvOO. (Tijdschrift voor Ontwikkeling in Organisaties)
2012-2013: Interim manager onderwijsadviesbureau Marant (200 mdw)
Als MT-lid verantwoordelijk voor 3 afdelingen met totaal 50 hoog opgeleide professionals.
Opdracht: stevige positie in krimpende markt realiseren.
• Ontwikkeling visie en nieuwe strategie in aansluiting op veranderende markt
• Verantwoordelijk voor nieuwe functieprofielen en matchingproces (instroom-doorstroom-uitstroom)
• Attitude en vaardigheden ontwikkelen op commercie, innovatie en vak-inhoud om vanuit hier klanten optimaal te bedienen
• Budgetverantwoordelijkheid
• Verantwoordelijkheid voor dagelijkse gang van zaken
• Tijdens reorganisatie medewerkers in hun kracht houden zodat ze in staat blijven flexibel en doelgericht te werken met beperkt ziekteverzuim.
2010-2011: Interim directeur Amp&rsand (voor LVSC- Landelijke Vereniging voor Supervisiekunde en Coaching)
Opdracht: Verandering van verenigingssecretariaat naar commercieel bureau realiseren.
• Ontvlechting LVSC naar 3 organisaties (BV, Stichting en een Vereniging)
• Overgang van medewerkers naar nieuwe organisatie realiseren
• Nieuw functiehuis ontwikkelen
• Beinvloeden zeer instabiele politieke context waarin samenwerkingspartners elkaar beconcurreren
• Ontwikkelen & implementeren business model
• Acquisitie en netwerken
• Verhuizing
2009: Organisatiecoach
Verschillende projecten.
Voorbeelden: Gemeente Best
• Dmv. organisatiecoaching directie, B&W, en alle afdelingen ontwikkelen waardoor ze in staat zijn integrale adviezen uit te brengen waarbij het belang van de klant voorop staat.
PTC+ Opleidingsinstituut
• Ondersteuning van non-profit organisatieonderdeel naar commerciële opleidingsafdeling.
Frieslandbank
• Organisatiecoaching. Begeleiding van directie en raad van bestuur om integriteit binnen deze bank te verbeteren en te waarborgen.
1998-2009: Boertiengroep, trainingsbureau voor individu en organisatie
Hier heb ik in verschillende functies gewerkt waaronder unitmanager, trainer, coach, accountmanager en trainingsacteur.
2009: Reorganisatie Boertiengroep
• Ontslagtraject uitgevoerd
2005-2009: Business Manager Coaching
• Verantwoordelijk voor de oprichting van de businessunit Coaching, de strategiebepaling en de uitvoering.
• Verantwoordelijk voor het functioneel begeleiden en de professionalisering van 20 academisch opgeleide professionals.
• Commercieel eindverantwoordelijk.
• Verantwoordelijk voor de certificering van de post HBO coachopleiding.
• Budgetverantwoordelijk
• Verantwoordelijk voor inrichting administratieve organisatie
• Acquisitie
• Uitvoering alle coachopdrachten zoals individuele, team, coachopleidingen etc.
2002-2005: Account manager van de Large Accounts waaronder ING, Kluwer en Eiffel
• Verantwoordelijk voor contact en contract
• Leidinggeven aan het accountteam
• Projectleider van verschillende grote klanttrajecten.
2002-2009: Diverse projecten:
• Directie sociale dienst: thema samenwerking en implementatie nieuwe koers.
• Bank: klantgerichtheid (600 mdw.).
• Uitgeverij: MD-traject voor hoger kader.
• Begeleiding MT (600 mdw.) en managers bij uitvoering van ontslagronde. Aanpak, uitrol en communicatie.
• Rechtbank: thema feedback & effectief samenwerken.
• Individuele coaching, teamcoaching en een organisatiecoachingstraject
1998-2002: Trainingsacteur binnen Boertiengroep
• Ontwikkeling managementgames
• Trainingsacteur bij verschillende trainingen zoals: commerciële training, managementopleidingen, onderhandelingen, adviseren etc.
1992-2002: Zelfstandig ondernemer. Trainingsacteur bij verschillende klanten op verschillende onderwerpen
Opleiding
2015: Online leren faciliteren
2014: Systeem Denken training van Jaap Schaveling
2013: Focus, lezingen Nyenrode, Psychologie in organisaties
2010-2011: Individuele coaching senior (interim)managers
2008-2009: Management Development Programma (modules Bedrijfskunde en Strategie)
2007: Diverse workshops waaronder Transactionele Analyse, haptonomie, intervisie
2006: Workshop Intuïtief werken
2003: Cursus Financieel management voor niet financiële managers
2001-2002: Leergang tot Coach
1987-1991: HBO docent drama opleiding aan de Hoge School voor de Kunsten Arnhem
Nevenactiviteiten
2013-heden: Voorzitter MR van Arnhems Montessori College
2005-2012: Gastdocent op de Hoge School voor de Kunsten ArtEZ. (Coachend doceren)
2008-2009: Bestuurslid Landelijke Vereniging voor Supervisiekunde en Coaching.
2007-2009: Deelname landelijke overleggen ter bevordering van de certificering van coaches en coachopleidingen in Nederland.
PRODUCTEN
OVER NANJA
HAAR VISIE
ANDEREN OVER NANJA
HAAR CV
PUBLICATIES
CONTACT
HOME